Pages

Followers

Wednesday, 13 April 2011

jodoh oh jodoh

mesti ramai tertanye nape aku nak search bende ni kan... ni sume sebab aku dalam dilema....JEJAKA A sangat baik dengan aku..sanggup berkorban demi aku...kalo duit ni xde hal la...... ape aku mnx sume di tunaikan..jejake a smoke, tapi baik sngt..aku suke die!!! sayang pon ade,,,, tapi macam mane????  dalam mase yang same aku ade JEJAKA B yang x smoke baik dengan aku... diorang berdue ni xde bezenye...masing ade klmahan n kebaikan...maka satu malam aku terpk smpai bile aku nak trus macam ni.... aku nak lepas kan salah sorg aku syaang sngt..... AKU NI BERUNTUNG DALAM SATU MASE DAPAT 2 JEJAKE YANG BAIK SANGT... mmg beruntung sape2 gurl dapat mereka ni....AKU knl mereka berdue tahun yang same dan hampir 4 or 5 taon kami dah knl..maka aku ambil jalan untuk solat istikarah..minta ALLAH  tunjuk kn mane jodoh yang paling baik bagi aku...AKU SAYANG KAMU BERDUE TAW X!!!!! :( kalo lah aku x kne plhn kan bagos..hmmmmmmmmm


Tata Cara Solatt Istikharah 

Tata cara solat istikharah lebih kurang sama dengan solat subuh, Hanya niatnya saja yang berlainan, iaitu berniat solat istikharah. dilaksanakan sebelum tidur ataupun setelah bangun tidur. Sangat baik dilakukan sesudah lewat tengah malam disaat sunyi, supaya hati lebih khusyuk dalam mengemukakan permohonan kepada Allah. Solat ini sangat peribadi sifatnya. Sebab itu harus dikerjakan sendirian. Solat ini tidak memakai azan atau iqamah.



Lafaz niat:-
 

Ushalli Sunnatal Istikharaati Rak’ataini Lillahi Ta’aala

Sahaja Aku sembahyang sunnat istikharah 2 rakat tunai kerana Allah Ta’ala



Rakaat pertama-
 

Baca surah Al-fatihah dan surah Al-kafirun (kul ya ai'yu hal kafirun)



Rakaat kedua-
 

Baca surah Al-fatihah dan surah Al-ikhlas (kul hu'allah)

Selepas salam, bacalah doa yang disarankan dalam istikharah.

Dalam berdoa sebaiknya menyebutkan permintaan yang ingin diberikan petunjuk oleh Allah s.w.t. misalnya: “Ya Allah, jika hal ini….(sebutkan namanya)”

Doa istikharah :

Setelah selesai solat, berdoa seperti yang dianjurkan oleh Rasulullah SAW:


A
llaahumma inni astakhiiruka bi’ilmika, wa astaqdiruka biqudratika wa as aluka min fadhlikal azhiim. Fa innaka taqdiru wa laa aqdiru, wata’lamu wa laa a’lamu, wa anta allaamul ghuyuub.

Allaahumma inkunta ta’lamu anna haadzal amra khairun lii fii diinii wama’aasyii wa ‘aaqibati amrii, ‘aajili amrii wa aajilihi faqdurhu lii wa yassirhu lii tsumma baarikliifiihi. Wa inkunta ta’lamu anna haadzal amra syarrun lii fii diinii wa ma’aasyii wa ‘aaqibatu amrii ‘aajili amrii wa aajilihi fashrif annii washrifni ‘anhu waqdur liyal khairahaytsu kaana tsumma ardhinii bihi, innaka ‘alaa kulli syai-in qadiir

Ertinya:-

“Ya Allah, aku memohon petunjuk memilih yang baik dalam pengetahuanMu, aku mohon ditakdirkan yang baik dengan kudratMu, aku mengharapkan kurniaMu yang besar. Engkau Maha Kuasa dan aku adalah hambaMu yang dhaif. Engkau Maha Tahu dan aku adalah hambaMu yang jahil. Engkau Maha Mengetahui semua yang ghaib dan yang tersembunyi.

Ya Allah, jika hal ini (***) dalam pengetahuanMu adalah baik bagiku, baik pada agamaku, baik pada kehidupanku sekarang dan masa datang, takdirkanlah dan mudahkanlah bagiku kemudian berilah aku berkah daripadanya.

Tetapi jika dalam ilmuMu hal ini (***) akan membawa bencana bagiku dan bagi agamaku, membawa akibat dalam kehidupanku baik yang sekarang ataupun pada masa akan datang, jauhkanlah ia daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya. Semoga Engkau takdirkan aku pada yang baik, sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas setiap sesuatu.”



semoge aku dapat jodoh yang baik.....

6 comments:

  1. untung ler ade org syg...
    hihihihihiih....
    insyaallah...prmpuan yg baek adlah untuk lelaki yg baek..
    itu janji allah...
    may god bless u my friends...

    ReplyDelete
  2. thanx.........tu la..payah jadi aku ni..

    ReplyDelete
  3. hahahaha
    bajet sudaa....
    ~lalalalalala

    ReplyDelete
  4. ne de bajet...ihhiihhihhiihih hakikat.....kene la terime..

    ReplyDelete

There was an error in this gadget